جشن یلدا به همراه اختتامیه دوره‌های فارسی‌آموزی نیمسال اول 98-99

۰۲ دی ۱۳۹۸ | ۰۳:۳۰ کد : ۱۰۸۲۲ خبر روز
تعداد بازدید:۷۸۱
آیین اختتامیه دوره‌­های آموزش زبان فارسی به غیرفارسی‌زبان در سالن آمفی تئاتر دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد.
جشن یلدا به همراه اختتامیه دوره‌های فارسی‌آموزی نیمسال اول 98-99

این مراسم با اجراهای فارسی آموزان در بخش های حافظ خوانی، تئاتر و خاطره گویی انجام شد. در این مراسم گروهی از موسیقی ناشنوایان با زبان اشاره موسیقی زنده شهرهای ایران را با لباس محلی متعلق به هر شهر اجرا کردند. دکتر رضامراد صحرایی، رئیس مرکز آموزش زبان فارسی به غیر فارسی‌زبانان دانشگاه علامه طباطبائی در آیین اختتامیه دوره ­های آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان با اشاره به وجود ۱۳ دلیل برای دیدن ایران، افزود: یکی از این دلایل این است که بیش از نیمی از جمعیتش کمتر از ۳۰ سال سن دارد و از این حیث در جهان بی نظیر است.

وی افزود: مهمترین دلیل برای دیدن ایران تنوع زبانی موجود در این کشور است، به طوری که زبان­شناسان مطرح جهان ایران را یک آزمایشگاه زبان می دانند.

صحرایی ادامه داد: این تنوع زبانی در جهان همتا ندارد و رشته وحدت ایرانیان، زبان فارسی است، با اینکه اقوام مختلف در ایران با زبان خودشان صحبت می­ کنند ولی همه آنها زبان فارسی را نیز یاد می ­گیرند و این سبب شده جامعه ما، جامعه ای دو زبانه و در برخی موارد چند زبانه باشد.

وی با بیان اینکه یونسکو چهار زبان یونانی، لاتین، سانسکریت و فارسی را به عنوان زبان ­های کلاسیک دنیا معرفی کرده است، افزود: از بین این زبان ها، زبان فارسی تنها زبان کلاسیک زنده دنیاست که ملت، سخنگو و در ۱۳ کشور جهان گویشور بومی دارد.

رئیس مرکز آموزش زبان فارسی به غیر فارسی‌زبانان دانشگاه علامه طباطبایی به اهمیت زبان فارسی و تدریس آن در ۳۰۰ دانشگاه جهان اشاره کرد و گفت: در این دانشگاه ­ها زبان فارسی به عنوان بخشی از رشته تاریخ، مطالعات منطقه ای و روابط بین‌الملل به دانشجویان آموزش داده می ­شود.

وی در پایان تاکید کرد: اگر فردی بخواهد به عنوان یک دانشمند واقعی در هر رشته ای شناخته شود، نمی ­تواند بدون داشتن دانش از زبان فارسی موفق شود زیرا ریاضی، نجوم، ادبیات و معارف وام­دار زبان فارسی هستند.

گفتنی است، در پایان مراسم گواهینامه  اتمام دوره آموزش زبان فارسی به فارسی آموزان اهدا شد.

کلید واژه ها: مرکز آموزش زبان فارسی به غیرفارسی زبانان - جشن یلدا - دانشگاه علامه طباطبائی


نظر شما :