همایش بین المللی چشم انداز همکاری های علمی ایران و روسیه

۱۳ اسفند ۱۴۰۱ | ۱۰:۳۸ کد : ۲۰۹۴۴ اطلاعیه ها خبر روز
تعداد بازدید:۳۶۶
مراسم آغازین «همایش بین المللی چشم انداز همکاری های علمی ایران و روسیه» به همت دفتر همکاری های بین‌المللی علمی دانشگاه علامه طباطبائی با همکاری مرکز آزفا، روزهای هشتم و نهم اسفندماه ۱۴۰۱ در سالن آمفی تئاتر دانشکده مدیریت و حسابداری و کتابخانه مرکزی این دانشگاه برگزار شد.
همایش بین المللی چشم انداز همکاری های علمی ایران و روسیه

به گزارش روابط عمومی،  «همایش بین المللی چشم انداز همکاری‌های علمی ایران و روسیه» به همت دفتر همکاری‌های بین المللی علمی دانشگاه علامه طباطبائی، با حضور و سخنرانی دکتر عبدالله معتمدی، رئیس دانشگاه، کاظم جلالی، سفیر ایران در روسیه، الکسی ددوف سفیر روسیه در ایران، پاول شوسف، معاون آژانس همکاری های علمی روسیه، دکتر محمودرضا آقامیری، رئیس دانشگاه شهید بهشتی و رئیس کارگروه ملی همکاری های علمی ایران و روسیه، دکتر علی باقر طاهری نیا، رئیس موسسه پژوهش و برنامه ریزی آموزش عالی، دکتر رضا ملکی، مشاور رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و جمعی از مدیران، استادان و دانشجویان دانشگاه ها علامه طباطبائی و دانشگاه های روسیه، روزهای دوشنبه و سه‌شنبه 8 و 9 اسفندماه 1401 در سالن آمفی تئاتر دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد.

در این نشست، جناب آقای دکتر رضامراد صحرائی، سرپرست مرکز آزفای دانشگاه علامه طباطبائی، به ایراد سخنرانی پرداخت. ایشان دربارۀ تاثیر زبان و فرهنگ بر روی روابط بین‌الملل اشاره داشتند و آیندۀ قدرت را مرتبط با زبان دانستند. در ادامه، وی دانشگاه علامه طباطبائی را به صورت زیبایی تشبیه نمودند که مرکز آموزش زبان فارسی به غیرفارسی‌زبانان همچون خالی، به این صورت زیبایی صد چندان داده است. 

ایشان در انتهای صحبت خود به تفاهنمامه‌های میان دانشگاه علامه طباطبائی و 34 دانشگاه از کشور روسیه اشاره داشت و این 34 تفاهنامه را مانند پنجره‌هایی دانست که از بین آنها نور گذر می‌کند، با این‌حال ایشان به این موضوع اشاره داشتند که از آنجائی که درب اصلی میان این دو کشور گشوده نشده است (یعنی زبان فارسی)، بسیاری از تفاهنامه‌ها و ارتباطات بین دانشگاهی بسیار کمرنگ انجام می‌شود.

لازم به ذکر است در خلال این همایش، مرکز آزفا در نمایشگاه مربوط به آن، در غرفه مربوط به این مرکز، به ارائه دوره‌ها، کتاب‌ها و منابع درسی و غیره پرداخت و پاسخگوی سوالات علاقمندان به زبان فارسی بود. 

کلید واژه ها: دانشگاه دانشگاه علامه دانشگاه علامه طباطبائی روسیه ایران روسیه طباطبائی علامه طباطبائی علامه رئیس دکتر مرکز آزفا مرکز آزفا دانشگاه علامه طباطبائی


نظر شما :