بازدید فارسی‌آموزان روس از موزه ایران باستان و موزه دوران اسلامی

۱۹ آبان ۱۳۹۷ | ۰۳:۳۰ کد : ۷۳۲۷ خبر روز
تعداد بازدید:۶۶۹
فارسی‌آموزان دانشگاه علوم انسانی و زبانشناسی روسیه، مرکز آموزش زبان فارسی دانشگاه علامه طباطبائی، در یک برنامه فرهنگی ـ تفریحی، از موزه‌ ایران باستان و موزه هنرهای اسلامی تهران بازدید کردند.
بازدید فارسی‌آموزان  روس از موزه ایران باستان و موزه دوران اسلامی

 

فارسی‌آموزان دانشگاه علوم انسانی و زبانشناسی روسیه، مرکز آموزش زبان فارسی دانشگاه علامه طباطبائی، در یک برنامه فرهنگی ـ تفریحی، از موزه‌ ایران باستان و  موزه هنرهای اسلامی تهران بازدید کردند.

این برنامه روز شنبه، پنجم آبان‎ماه با همراهی مسئولان و استادان درس ایرانشناسی مرکز آموزش زبان فارسی به غیرفارسی‌زبانان دانشگاه علامه طباطبائی (آزفا) برگزار شد که با استقبال شرکت‌کنندگان همراه بود.

فارسی‌آموزان در موزه ایران باستان به بازدید از تمدن‌های قدیمی ایرانی و سپس آثار مربوط به دوره حکومت‌های مادها، هخامنشیان، سلوکیان، اشکانیان و ساسانیان پرداختند. فارسی­آموزان در موزه اسلامی نیز از آثار به جا مانده از حکومت‌های اسلامی در ایران به ویژه دوره‌های سلجوقیان، ایلخانان، تیموریان، قاجاریان و پهلوی بازدید کردند.

 وجود اشیا هنری، زینتی، ظروف تزئینی، رنگ و لعاب درها و انواع هنرهای ایرانی در اشیا، پارچه‌ها، جامه‌ها و فرش‌های موجود در موزه عاملی بود که جاذبه موزه را برای فارسی‌آموزان دوچندان کرده بود.

 

 

 


نظر شما :