نخستین سالروز تأسیس مرکز آموزش زبان فارسی دانشگاه علامه طباطبائی

۰۷ آذر ۱۳۹۷ | ۰۳:۳۰ کد : ۷۵۲۲ خبر روز
تعداد بازدید:۸۲۲
نخستین سالروز تأسیس مرکز آموزش زبان فارسی دانشگاه علامه طباطبائی با حضور دکتر حسین سلیمی ریاست محترم دانشگاه انجام شد.
نخستین سالروز تأسیس مرکز آموزش زبان فارسی دانشگاه علامه طباطبائی

 

نخستین سالروز تأسیس مرکز آموزش زبان فارسی دانشگاه علامه طباطبائی، در تاریخ 97/9/5 با حضور رئیس دانشگاه، سرپرست مرکز و کارکنان و مدرسان مرکز آزفا، در سالن شورای حوزه ریاست، برگزار شد.

در این مراسم دکتر رضامراد صحرائی، سرپرست مرکز آزفا گزارش مفصلی از عملکرد یکساله مرکز را ایراد کردند. این گزار ش شامل فرایندهای فارسی‌آموزی، دوره‌های برگزار شده، منابع آموزشی، میزان درآمد و هزینه‌های صورت گرفته، میزان ساعات تدریس مدرسان، انواع برنامه‌های فرهنگی-تفریحی، نوع آزمون تعیین سطح و پیشرفت فارسی‌آموزان، نتایج آزمون‌ها و نمونه گواهینامه آموزشی، فعالیت‌های اداری، معرفی سایت مرکز آزفا، بازخوردهای فارسی‌آموزان پس از اجرای دوره‌های آموزشی و فرهنگی بود. دکتر صحرائی در ادامه گزارش به مسائل و نیازهای مهم مرکز آزفا اشاره کردند.

در ادامه مراسم خانم‌ها ارغوانی، شکری و سجادی و آقای آقایی، از مدرسان مرکز، درباره چشم‌اندازهای مرکز آزفا، تحول آموزش زبان فارسی به غیرفارسی‌زبانان در سال‌های اخیر، و جایگاه مرکز آموزش زبان فارسی دانشگاه علامه در میان دیگر مراکز و نقش آن در پیشبرد اهداف آموزش زبان فارسی به غیرفارسی‌زبانان صحبت کردند. پس از آن، دکتر حسین سلیمی، ریاست محترم دانشگاه علامه طباطبائی، ضمن تبریک میلاد حضرت رسول اکرم (ص) و امام جعفر صادق (علیه السلام)، از سرپرست و کارکنان مرکز آزفا تشکر کردند. ایشان، در ادامه، عنوان نمودند که برای پیوند و آشنایی بیشتر فارسی‌آموزان با پتانسیل‌های دانشگاه علامه طباطبائی، ایجاد ارتباط بین دانشکده‌ها و کلاس‌های مرتبط، همچنین فضاهای آموزشی و پژوهشی مثل کتابخانه مرکزی و موزه دانشگاه را ضروری است.

دکتر سلیمی به علاقه رایزنان فرهنگی جمهوری اسلامی ایران برای ایجاد زمینه‌های حضور دانشجویان خارجی در دانشگاه علامه طباطبائی برای فارسی‌آموزی، اشاره کردند. ایشان، در پایان، از تلاش‌های عالمانه و خالصانه مدرسین و کارکنان مرکز آزفا برای توسعه کمی و کیفی فعالیت‌های مرکز تشکر کردند.

 


نظر شما :