بازدید فارسی‌آموزان مرکز آزفا از مجموعۀ تاریخی موزۀ ملک تهران

۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۰۴:۳۰ کد : ۸۷۰۶ خبر روز
تعداد بازدید:۵۷۹
فارسی‌آموزان مرکز آزفای دانشگاه علامه طباطبایی به همراه جمعی از اساتید روز دوشنبه نهم اردیبهشت ماه از مجموعۀ تاریخی موزۀ ملک دیدن کردند
بازدید فارسی‌آموزان مرکز آزفا از مجموعۀ تاریخی موزۀ ملک تهران

فارسی‌آموزان مرکز آزفای دانشگاه علامه طباطبایی به همراه جمعی از اساتید روز دوشنبه نهم اردیبهشت ماه از مجموعۀ تاریخی موزۀ ملک دیدن کردند. 

آنها از مجموعه تاریخی موزه ملک که شامل نمایشگاه‌های دائمی هنر و زندگی، تمبر، سکه، خوشنویسی و نگارگری، هنرهای لاکی، آثار خاندان غفاری و کمال‌الملک، حاج حسین آقا ملک و آثار اهدایی عزت‌ملک ملک بود، بازدید کردند. فارسی‌آموزان در نمایشگاه دائمی سکه، با همکاری و آموزش متصدی مجموعه، ضرب سکه‌های سربی را تجربه کردند. در نمایشگاه خوشنویسی و نگارگری نیز از نزدیک با این هنر زیبا آشنا شدند و به تماشای لغزش قلم بر کاغذ نشستند. در سالن منسوجات دست‌باف و فرش که رنگین‌کمانی از رنگ‌ها هر بیننده‌ای را به وجد می‌آورد از هنر نقالی و پرده‌خوانی شنیدند.آشنایی با زندگینامه حاج حسین آقا ملک- واقف مجموعه موزه و کتابخانه ملک- و کمال‌الملک نقاش پر‌آوازه ایرانی نیز از دیگر دست‍اوردهای این بازدید تفریحی-آموزشی بود.

در پایان نیز راهی خیابان سی‌تیر شدند و در مجاورت این مجموعه نظاره‌گر سنگفرش و غرفه‌های سیار خیابانی به‌ویژه غذاهای  آن منطقه بودند.

کلید واژه ها: مرکز آموزش زبان فارسی دانشگاه علامه طباطبائی موزه ملک تهران


نظر شما :